dinsdag 17 mei 2016

Moslim-columniste bij AD

Iedereen mag natuurlijk dragen wat hij wil. Laat daar geen misverstand over zijn (hoewel een hoofddoek met en bril wel wat te veel is, maar dat is louter een esthetische kwestie). Maar ik vraag me wel af of het AD ook een streng gereformeerde columniste van de Bible Belt zou aanstellen. Hoi, ik ben vrijgemaakt gereformeerd. Dat je het weet. 

Want laat het duidelijk zijn: een moslima met een hoofddoek is net zo streng gelovig als een meisje in Staphorst. In essentie is er geen verschil. Draag wat je wilt een hoofddoek of een lange rok, maar val me niet lastig met je geloof. 


Wat variaties op de tekst
Hoi, ik draag een bril. Ik ben bijziend. Dat je het weet.
Hoi, ik ben een vrouw. Ik heb een vagina. Dat je het weet
Hoi ik draag een oranje-gele jurk. Gekocht bij de Hema. Dat je het weet.
Hoi, ik draag een hoofddoek. Ik ben hindoe, Dat je het weet.

Hamina Ajarai schreef een saaie, evidente, schoolmeisjescolumn over haar hoofddoek.