dinsdag 15 maart 2016

Hans Goedkoop subsidieslurper

Ik lees op FB een ontluisterend stuk van Reinjan Mulder over Hans Goedkoop die al 25 jaar de beoogde biograaf van Renate Rubinstein is. Goedkoop heeft in zijn contract voor de biografie geen deadline laten vastleggen want daar werd hij maar nerveus van. Inmiddels is Goedkoop tienduizenden euro's rijker en er staat nog geen letter op papier. Rubinstein is al langer dan 25 jaar dood en alleen oude mannen weten nog dat ze Tamar was in Vrij Nederland. Het enige dat ik me nog van haar herinner is haar gedweep met de Joodse oplichter Weinreb. Weinreb die in de oorlog zogenaamd zijn Joodse buurtgenoten in Scheveningen beloofde dat ze uit handen van de nazi's zouden blijven. Ze zijn allemaal vergast. 
Hans Goedkoop heeft dus al fors verdiend aan lucht. Dat is een schande. Het geld is allang op natuurlijk en die biografie komt er nooit meer. Wie zou die biografie trouwens nu nog lezen? Niemand en van contractbreuk kun je Goedkoop niet beschuldigen. Hij zal wel zeggen dat hij eraan werkt. Ik vermoed dat er ook overheidsgeld mee gemoeid is. Ik ben bang dat Hans Goedkoop een ordinaire oplichter is.