dinsdag 25 augustus 2015

Nieuwe school

Vandaag is mijn zoon Daan voor het eerst naar de middelbare gegaan. Hij heeft een leuke introductiedag gehad. Wij gingen gewoon naar de les vanaf dag 1. Ik herinner me mijn eerste schooldag als de dag van gisteren ...
Op mijn school het Aloysiuscollege had je trappen voor naar boven en naar beneden. Ik had natuurlijk met twee andere klasgenoten de verkeerde trap genomen. Ik wilde tegen de stroom in naar boven. Dat gaf een hoop spektakel. De leerkracht Latijn die naast deze trap lesgaf liep de klas uit en greep me bij de keel! Hardhandig werd me te verstaan gegeven dat ik via deze trap niet naar boven mocht.Hij wees me de trap naar boven aan het eind van de gang. Het verkeerde eind. En we renden door de gangen van hot naar her in paniek. Alle klasdeuren waren alweer dicht. De lessen begonnen. Kut, verkeerde verdieping, welke trap nu weer? Nee deze niet, terug de gang door. Te laat bij de nieuwe les. Wat een rotdag was dat.