maandag 18 mei 2015

Aai kraai vor jor attensjon

Het Engels van Trijntje - you can call me little train - is erg, tel daar haar volkomen statische optreden bij op en je hebt verloren. Ik heb samen met Daantje alle nummers van het songfestival doorgebladerd. Een hoop gekreun en nasaal gezang. Ik ben bang dat alleen ItaliĆ« en Frankrijk niet in het Engels zingen. O en misschien de downband van Finland. Maar die versta ik niet en ik heb de indruk dat Finland de spot drijft met het festival en het syndroom van Down. 

Vooral de manier waarop Trijntje dat attention uitspreekt is vreselijk met veel te veel nadruk op die 'e'. Trijntje heeft aan het begin ook nog zo'n irritante snik in haar stem. Ik stel voor dat we volgend jaar in het Italiaans gaan zingen, desnoods dat nep-Italiaans van Willy Alberti. En dat de eerstvolgende kandidaat in the voice tegen Trijntje zegt: "nee jij kan zingen!"

Israƫl may I have your votes please?
The Netherlands: douze points.