zondag 26 april 2015

Het misverstand Aart Staartjes

Ik zat zoals elke week te keuvelen met de boekverkopers in Leiden.
Zegt A. tegen B.: "Aart Staartjes was er weer. Hij kocht een stapel boeken en vroeg om een prijsje te maken. Ik zei prima: voor 45 euro."
Zegt Staartjes:  "Is het oké voor 50?"
We schieten in de lach.
Ik zeg: "Ik heb hem wel eens gezien op een verjaardag. Toen hij zich voorstelde zei hij tegen me: Aart Staartjes."
B: "Zei hij dat echt? Ik ben Aart Staartjes?"
Ik: "Ja natuurlijk en ik zei dat weet ik."
A. "Ken je hem dan?"
Ik: "Ja de zus van een vriendin van me was een tijdje zijn vrouw. Later werd ze lesbisch. Hij houdt van jonge vrouwen. Ook al ziet hij er zelf nogal smoezelig uit. Toen hij 40 was leek hij al 60"

B: "Vorige week kocht hij een stapeltje wiskundeboeken. Heeft hij iets met wiskunde?
Ik: "Kennelijk. Ik heb geen idee. Ik ken hem alleen van Sesamstraat."
B. "Sesamstraat?"
Ik: "Ja, meneer Aart."
B. schiet in de lach. "Nee joh, niet die Aart Staartjes. Maar die man die hier elke week komt. Geen idee hoe hij heet. We noemen hem Aart Staartjes omdat hij twee altijd twee kleine vlechtjes in zijn haar heeft."