zondag 14 december 2014

Meterstand

81900 dat is de watermeterstand in mijn huis. Ik geef de stand online door aan het waterbedrijf. Dan krijg ik automatisch de mededeling dat ik veel meer heb gebruikt dan de afgelopen jaren. Iets er iets veranderd in uw huishouden? De rekening komt uit op 753204,08 euro. Oeps! Nog een keer de vloer open. Heb ik het op zijn kop gelezen. Het is 00618.


Toen ik student was heb ik een keer rond kerst in Den Haag gasmeterstanden opgenomen. De gasprijs ging namelijk per 1 januari omhoog. Dus het gasbedrijf moest weten welk gas nog voor de oude en welk voor de nieuwe prijs berekend moest worden. Zeker een dozijn mensen moest de kerstboom half aftuigen om bij de meterkast te komen. Regelmatig vroegen mensen of ik wat minder wilde opschrijven. Bij rijke mensen deed ik dat maar al te graag. :-)