donderdag 10 april 2014

Oegstgeest is een reservaat

De beste plek om te wonen in Nederland is Oegstgeest. Dat blijkt uit wetenschappelijk onderzoek. "ja," zeggen vrienden nu tegen mij: "Maar je woont wel in een reservaat!" Echt niet!

We hebben ook Limburgers hoor. Twee. Oké, ze proberen weg te komen, maar wie koopt nou een huis waar twee Limburgers hebben gewoond. Helemaal uitgewoond natuurlijk. Maar ik moet toegeven Brabanders wonen hier niet. Dat is wel heerlijk hoor. Nooit iemand die 'houdoe' tegen je zegt.

"Er wonen geen moslims," gaan ze verder. Nee zeg ik dan maar wel christenen. Ik weet niet wat erger is. Er is zelfs een christelijke school. Over reservaten gesproken!

"Geen negers ....", gaan ze verder. "Nee, maar ook geen jagers," zeg ik dan. "Geen junks ...". Oh nee, de buurvrouw is verslaafd aan bridge en de bovenmeester aan golf. Als hij orde wil roept hij keihard 'Fore!!!' Duiken al die kinderen als angsthazen met hun handen op hun hoofd onder de tafel. Je reinste Pavlov.



Oegstgeests een reservaat? Het zou wat. Purmerend dat is pas een reservaat!