vrijdag 14 maart 2014

Dominee Van Andel in Montfoort ....

... denkt dat Els Borst haar rechter is tegengekomen. De Engels des doods noemt hij haar vanwege de wetgeving over euthanasie. Het is volgens de dominee niet toevallig dat ze nu zo is gestorven. Nu zijn er wel meer gelovigen die denken dat God rechtstreeks ingrijpt. De profeet Mohammed meende ook dat God rechtstreeks tot hem sprak. Maar de dominee zal wel vinden dat Mohammed aan waanideeën lijdt. En dat vinden wij weer van de dominee.

Je kunt heel wat vragen stellen bij de opvatting van dominee Van Andel en wat ik me vooral afvraag is of hij vindt dat de moordenaar van Els Borst vrijuit zou moeten gaan. Hij voerde immers alleen het bevel van God uit. Dan moet hij ook consequent zijn en de moordenaar in het zonnetje zetten.

Vraag 2 is zou de dominee zelf opdracht hebben gegeven om de engel des doods uit de weg te ruimen.  Als ik justitie was zou ik Van Andel oppakken. Zit hij zelf achter deze moord? Het zou me niet verbazen.