maandag 29 april 2013

Afscheidstoespraak Beatrix: de ongecensureerde versie

Landgenoten,

Ik kan niet zeggen dat het een voorrecht was om jullie koningin te zijn. Kleinzielig klootjesvolk. Jullie zijn lui, onfatsoenlijk, schreeuwerig en vuil. Hebben jullie de rotzooi in de straten wel eens gezien? Je kunt toch niemand meer ontvangen in dit land. Als je iemand in het buitenland hoort schreeuwen weet je al hoe laat het is.

En dan die veel geprezen tolerantie van jullie. het duurde 11,5 jaar voordat jullie geen 'Claus raus' meer riepen. Jullie zijn laf, dom, egoïstisch, gierig, racistisch, arrogant, humeurig en lelijk. Vooral heel lelijk. Ik ken geen lelijker volk dan jullie. My God you're ugly. Het is niet voor niks dat wij onze echtgenoten van ver moeten halen.

Jullie zijn onbeleefd en onbelezen en zo onbeschoft. Zo onbeschoft. Jullie behoren tot de drie onbeschoftste volken ter wereld. En de andere twee zijn dronken Schotten en oversekste Milanezen. Wie staat er nog op voor een zwangere vrouw in de bus? Zelfs de verwekker blijft op zijn kont zitten. Het jij't en jou't maar dat het een lieve lust is.

Cultuur voor jullie is Gordon en Gerard Joling en steek die komkommer in je r**t. Nee, dan dat lied voor mijn zoon. De dag dat ik dagt die zou komen, of iets dergelijks. Verzorgd taalgebruik is jullie vreemd. Maxima spreekt al beter Nederlands dan die Daphne Deckers van jullie.

Recht door zee, zeggen jullie? Maar dan wel achter de dikken bips van mevrouw Verdonk aan zeker.

Ik ben blij dat het erop zit.
Ik zou zeggen: Hou je veilig!
Ik steek er nog een op.

Beatrix, emeritus koningin van Nederland.

Ach néé, daar komt die Rutte weer met zijn rode pennetje aan. Ik ben blij dat ik op maandag van die man af ben, zeg. Elke maandag opnieuw zegt hij: "En hoe gaat het nou met ons? Vanwege de pluralis majestatis, snapt u wel. Zoooo flauw. "Oma', vraagt Amalia vaak, "komt Mark Rukker weer morgen?" Dat pikt zo'n kind dan weer op uit dat rode dorp van Wassenaar. Hoewel ik mijn oudste zoon ook niet helemaal vertrouw als hij een biertje op heeft.

Daar gaan we weer: Landgenoten het was een voorrecht jullie koningin te zijn.
Wij Beatrix van Oranje etc. etc.