woensdag 26 oktober 2011

De weigerambtenaar

Als ik ga trouwen dan wil ik dat een weigerambtenaar het huwelijk sluit. Heeft-ie weer eens wat te doen. Ik heb de indruk dat alleen dikke vrouwen en homoseksuelen nog trouwen tegenwoordig.

Vroeger weigerde je te trouwen. Weigerechtgenoot was je toen. Dat was ook not done. De maatschappij was daar net zo op tegen, als nu tegen de weigerambtenaar. Maar stel nu eens dat de PVV haar zin krijgt en dat een ambtenaar geen moslimhuwelijken meer mag sluiten.... Of heb ik het weer helemaal verkeerd begrepen. Komt ervan als je nooit tv kijkt. Ik haal alles door elkaar. De PVV krijgt haar zin en de weigerambtenaar wordt ontslagen. Hij kiest met de huidige werkloosheid natuurlijk eieren voor zijn geld. Erst das fressen dann die Moral. Hij blijft aan en sluit met grote weerzin een homohuwelijk. Welk homopaar wil nu getrouwd worden door een ambtenaar die ooit weigerambtenaar was? De vegetarier die naar de slager gaat.

Het gaat er toch om dat alle stellen gelijke rechten hebben. Welnu: homoparen mogen trouwen. De rechten zijn gelijk. Dat er mensen zijn en zullen blijven tegen tegen het homohuwelijk zijn doet daar toch niets aan af. Zijn de linkse partijen nu zover dat ze ambtenaren willen ontslaan vanwege hun principes?